Jason Rising: A Friday the 13th Fan Film

    • Jason Rising: A Friday the 13th Fan Film

      Jason Rising: A Friday the 13th Fan Film
      Produktionsland: USA
      Produktion: Robert Blanche, James Sweet
      Erscheinungsjahr: 2021
      Regie: James Sweet
      Drehbuch: James Sweet,Vincente DiSanti
      Kamera: Karl Whinnery,Freddy Heath
      Schnitt: Karl Whinnery
      Spezialeffekte: Christina Kortum,Ravenous Studios, James Sweet,Zach Smith
      Budget: ca.
      Musik: James Sweet,Gabe Johnston
      Länge: ca. 58 min.
      Freigabe: FSK12
      Darsteller: Kyle Vahan,Anna Campbell, Jerry Bell Jr.,Jason Reynolds,Lisa Sorenson, James Sweet,Vincente DiSanti u.a

      Inhalt:

      A fan tribute to Friday the 13th, JASON RISING follows Wessex County Police Officer Pete Daltry and his Deputy Eve Glover, along with U.S. Marshals Jed and Bear, hot on the trail of three escapees from the Wessex County Corrections Farm. Soon after realizing their chase has led them onto the cursed grounds of Camp Crystal Lake, Daltry quickly discovers that they are the ones being hunted by the undead mass murderers Jason Voorhees and his deranged mother Pamela.




      Trailer_____



      Snag a Blu Ray and other fun stuff here:
      https://igg.me/at/6qns-xFl57c/x/18363...
      It really helps - and if you want a Pt2 we need to sell Blu Rays! Thank you all so much.

      THIS PRODUCTION IS THE EFFORT OF RED CROW FILMS AND ITS VOLUNTEER ASSOCIATES. JASON RISING IS A PRODUCT OF FAN FICTION AND IN NO WAY AFFILIATED WITH, OR A REPRESENTATIVE OF THE VIACOM/PARAMOUNT FILM COMPANY, WARNER BROTHERS, NEW LINE CINEMA, HORROR INC, THE FRIDAY THE 13TH FILM PROPERTY, OR ITS CHARACTERS. THIS PROJECT WAS CREATED BY FANS, FOR FANS, TO SHOW APPRECIATION FOR THE FRIDAY THE 13th FRANCHISE. AS OF FRIDAY THE 13th AUGUST 2021, THIS PROJECT WILL BE MADE FREE AND AVAILABLE TO ALL WHO CARE TO WATCH IT. NO PROFIT SHALL BE MADE OFF ITS VIEWING. THANK YOU TO ANY AND ALL WHO ASSISTED IN BRINGING THE PROJECT TO LIFE. RED CROW FILMS IS FOREVER GRATEFUL FOR YOUR TIME AND DEDICATION TO THE PROJECT.THANK YOU FOR WATCHING
    • freitag und jason fans kommen an diesem fanfilm nicht dran vorbei. wer ihn bisher nicht gesehen hat, empfehle ich sich mal ne stunde zeit zu nehmen.
      ich kann nur aus meiner sicht berichten und gestehe das ich den noch einmal sehen werde und sicher noch einmal und nocheinmal. habe ihn jetzt fünf, sechs mal gesehen, warum auch immer; hat der was. ich möchte nicht von ambitioniert und bla bla daher schreiben. das ist aber mehr als nur ein fanfilm für fans, das zeigt ganz gut in welche richtung freitag gehen könnte, nicht zu knapp mit derben effekten. das herausragende ist hier doch einmal, die story ohne nervende teens und camp-crystal-lake-romantik. jason und jason's mami rocken und es wird ein zitat nach dem anderen hervorgekramt ohne auch nur eine sekunde plump, inszeniert oder überholt zu wirken. so macht es spaß,
      ich halte von den letzten verfilmungen nichts, diese remakes meine ich.
      das hier fühlt sich original an, wie es mir gefällt und ich es auch sehen möchte und vorallem kann der film in der einen knappen stunde kaum mit längen oder blödsinnigen gedöhns unterhalten. splatter und gore sind gut platziert, jason in top form, kleine feine anspielungen, witzigkeit, schön abgefilmt, original optik, drehbuch, ich kritisier hier nichts. hier lohnt sich auch ein kauf und die filmemacher dürfen in diese richtung ruhig noch einen zweiten teil rauskloppen, ich bin fan, empfehle das uneingeschränkt.. :59:
    • Fast schon Profi mäßig wirkende Darsteller und Kulissen. Ich hätte eher was trashigeres vielleicht erhofft, aber die Mordszenen und Verfolgungszenarien sehen gut aus. Guter Fanfilm, da hat man sich Mühe gegeben.

      [film]7[/film]